پنج راهکار و تکنولوژی جدید در فروشگاه‌های خرده‌فروشی

پنج راهکار و تکنولوژی جدید در فروشگاه‌های خرده‌ فروشی

پنج راهکار و تکنولوژی جدید در فروشگاه‌های خرده‌فروشی
خرید حضوری دلیوری فروشگاه

1. خرید حضوری ولی حمل با هایپرمارکت‌ها

مردم تشنه تجربیات در زندگی واقعی هستند. خرید حضوری یکی از تجربیات زندگی واقعی است که در خرید آنلاین مردم از آن محرومند. در مقابل راحتی حمل کالاهای سنگین توسط مامورین فروشگاه‌های اینترنتی برتری خرید آنلاین در برابر خرید حضوری میباشد. حال راهکار مدرن “خرید حضوری ولی حمل توسط فروشگاه” فقط برای فروشگا‌های خرده‌ فروشی فیزیکی قابل اجرا است که میتواند ویژگی رقابتی جدیدی به این فروشگاه‌ها بدهد.

2. برنامه‌های خرید و اپ‌های پرداخت

ایستادن در صف‌های طولانی پرداخت در هاپرمارکت‌ها یکی از تجربیات ناخوشایند مشتریان میباشد. در دنیای مدرن تکنولوژی اسکن کالا توسط تلفن‌های همراه هوشمند و پرداخت به وسیله اپ‌ها برای خرده‌فروشان در دسترس میباشد.  این موضوع با تکنولوژی‌های امروز قابل حل بوده و با تکیه بر فناوری شرکت‌های نرم‌افزاری در آینده‌ای نه چندان دور در کشور ایران نیز شاهد آن خواهیم بود.

اپ اسکن و پرداخت
هوش مصنوعی در خدمت فروشگاه‌ها

3. سیستمهای مدیریت موجودی مبتنی بر هوش مصنوعی

سیستم سنتی در جهت رضایت مشتری تمرکز بیشتری روی افزایش موجودی کالاها به خرج میدهد. در مقابل سیستمهای مدرن مدیریت فروشگاه‌های خرده‌ فروشی توجه بیستری به موجود بودن مستمر کالاها دارند. یکی از کاربردهای سیستم لیبل الکترونیکی استورکس بهینه کردن تامین کالا و رصد مستمر موجودی کالاها میباشد.

امروزه خرده‌فروشی‌های مدرن دارای چندین کانال فروش از جمله آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی میباشند. آنها میبایست در رقابت با فروشگاه‌های فقط اینترنتی (مانند دیجی کالا) ایستادگی کنند. در جهت این امر فروشگاه‌های خرده‌ فروشی باید استراتژی‌های چابک در قیمت‌گذاری، تامین کالاهای جدید، جشنواره‌های فروش و دیگر موضوعات بازاریابی دارا باشند. این استراتژی‌های چابک نیاز به تجهیزات مدرن برای اجرا دارند. یکی از این تجهیزات مدرن سیستم لیبل‌های الکترونیکی قیمت میباشد که با آن استراتژی‌های چابک خرده‌ فروشی قابل اجرا میشوند. تغییر آنی قیمت روی شلف‌های فروشگاه همزمان با دیگر کانال‌های فروش فقط با لیبل الکترونیکی قابل اجرا است.

 
لیبل الکترونیکی استورکس
پیکربندی فروشگاه

5. آنالیز داده‌ها برای مدیریت هزینه‌ها

جمع‌آوری و آنالیز داده‌ها در جهت پیکربندی مجدد فروشگاه‌های خرده‌ فروشی یکی از راهکارهای مدرن مدیریتی میباشد. این امر نیاز به انضباط مالی، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای بروز دارد. مدیریت مالی با استفاده از نرم‌افزار مدرن و با بکارگیری داده‌هایی که از سخت‌افزارهایی با آخرین تکنولوژی روز میایند میتواند در مورد پیکربندی بهینه تصمیمگیری کند. سیستم لیبل الکترونیکی استورکس یکی از این سخت‌افزارهای مدرنی میباشد که داده‌هایی منحصر به فرد فراهم میکند. نقشه حرارتی حضور مشتریان در مقابل هر شلف یک نمونه از این داده‌ها میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *